Australia day

hej mina vanner.

Igar var det Australia day, likasom sveriges nationaldag med sjukt mycket mer firande. Kvallen blev lyckad, galen! Sov ungefar tre timmar sen var det bara att borja jobba pa hostellet, Phu. Men det klarade jag galant, forutom nar jag skulle stada koket och var det ett par som lagade nagot som kan vara det ackligaste jag sett och vidrigaste lukten jag kant. Inte kul nar man redan madde daligt, jaja. Nu har jag berattat for chefen att jag ska dra, och jag tror det redan blir pa lordag. Gott det ska bli att resa efter kusten, helt underbart! Chefen sag helt forstord ut nar jag sa att jag skulle aka ifran Sydney. Han gav mig en present, sa jag och Rebecka fick varsin biljett till WorldLife. Det var en massa djur fran Australien, och jag sag en kanguru live for forsta gangen. Och det fanns massa ormar dar, en utav dom var brun ormen som ar en av dom farligaste i varlden och det var just den ormen jag och Johanna hoppade over nar vi var pa bergsklattringen. Jag ar glad att jag lever! Och sedan bjod han mig pa varldens godaste lunch och ol pa en resturang, javligt schysst rast fran jobbet!

I forra blogg inlagget skrev jag ju om att vi var bjuda pa BBQ fest. Hur trevligt och mysigt som hellst. Gick till Tamarama beach och grillade lite allt mojligt. Jag och Rebecka kopte med oss marinerade kycklingfileer, sallad med fetaost (danish styled fetta, haha kanske var det bara jag och becka som tyckte att det var kul), brod och tzatziki. Hur gott som hellst! Det var en kille fran holland med, som kom med fiskespo och fiskade upp sin middag. Han fick sig en fin javel som smakade awesome! Hur coolt var inte det? Ta med sig fiskespo till grillfesten och fixa sin mat pa sa vis. Kvallen slutade med att vi drog till Beach Road och slog klackarna  conversen i taket. YEAY!!


Jag har glomt att beratta att jag vaknade upp en natt, ungefar vid fyra fem nagongang utav att det stog en fet rodharing karl pa typ 40 bast och glodde pa oss. Wierd. Jag blev ju as skrajj sa jag fick inte fram ett ord, men nar han sag att jag vaknade sprang han darifran. Usch usch, undra vad han ville och undra hur lange han statt dar och tittat pa oss.

Vi har aven hunnit med en till shoppingrunda, det fick bli en jatte fin handvaska fran rip curl (eftersom att min forra vaska gick sonder och planboken och diverse ting ramlade ut hela tiden, sa var det vart varenda dollar) ett par nya shorts och en assnygg tisha. Nu blir det inge mer shopping, nu far pengarna ga till andra nojen. Sa som att dyka, sky dive, turer till alla fina oar och andra stallen. Nu ska jag gora Australien :D :D Idag akte Rebecka hem till sverige igen, sa himla sorgligt. Ah sa kul jag haft med den bruden och sa nara vi kom varandra pa sa kort tid. Men i sommar ses vi igen, i ett annat land i en annan stad! Du ar guld vard R <3<3<3 Nu ska jag kika lite mer pa flygbiljetter, busskort genom hela kusten och andra viktiga saker att kolla upp innan jag reser vidare! PUSSKRAM, MISS U GAYS...... like hell!


overraskning kommer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0