high waves.

Hej mina kara! Det har borjat bli jatte varmt har i Perth, igar var det 32 grader. Sa vi har varit pa stranden denna vecka :) Och jag trodde inte mina ogon forsta gangen jag sag Beachen,  hur jakla fint som hellst. Men nu fick vi allt svart pa vitt, vagorna ar inte att leka med. Verkligen stora, och man kanner ju undervatten strommar. Det galler att vara forsiktig. Men livvakter finns tillgangliga hela tiden.

I forrgar var vi pa IKEA, gissa om jag och Johanna var som tva sma barn pa julafton??? AAAH, vi molade kottbullar, kopte knackebrod, julmust och pepparkakskola :D Gick runt o bara kollade pa allt, speciellt allt svenskt godis och all svensk mat. Sa nu ar julafton planerad aven for oss, Vi ska ha ett eget litet julbord, aka dit nagon dag fore o kopa kottbullar, prinskorv, rodbetssallad och allt man kan tanka sig =) Vi tyckte kottbullarna var sa jakla goda sa vi har atit dar tva dagar i rad, pinsamt nog! haha. Men igar var det extrapris, sa vi hade inte kommit undan na billigare med att laga mat pa varat hostel faktist :p Och eftersom Johanna var sjuk pa min fodelsedag, tog vi fodelsedagsmiddag pa IKEA, mat & efterratt lyxade vi till det med ;) hahah.


har mycket bilder att lagga in, speciellt fran ikea trippen ialf. men vi anvander ju datorn gratis pa bibblan och har kan man tydligen inte lagga in nagra bilder! far ga till ett internetcafe nagon dag och fixa det. sa ni ser att vi lever o har det bra :)

Idag ska vi soka jobb, haller tummarna pa att vi har turen med oss. Skulle vara sa skont att fixa ett bra jobb, jobba ett tag och sen bara resa runt pa andra sidan Aussie. Det ar ju dar allt roligt hander. Surfa, dyka och en masssssa :D

Och om ni har last Johannas resdagbok om att det luktar illa pa varat rum, vet vi nu ialf exakt vad det ar som luktar. EN ACKLIG IRRLANDARE! han jobbar i baren pa Hostellet varje kvall/natt och sover med jobbkladerna pa. Han sover utan lakan, orngott o paslakan i en sang som flera tusen backpackers har anvant. Och inatt nar han kom hem fick Johanna lov att spraya ner hela rummet med sin coconut-parfym :p Allmant acklig bara!!!


Det har ar mitt liv, Jag lever min drom. PUSSKRAM <3
Snalla mamma och pappa, tack sa mycket for presenterna. Uppskattades verkligen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0